دریافت(مبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس)

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق ومبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس|41017972|eom34024178|مبانی نظری ,پیشینه تحقیق ,جو روانی,اجتماعی کلاس
این فایل درباره ی مبانی نظری وپیشینه تحقیق جو روانی اجتماعی کلاس می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

توضیحات: فصل دوم تحقیق کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو تحقیق

توضیحات نظری کامل در مورد متغیر

پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب

منبع : انگلیسی و فارسی دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از متن مبانی نظری و پیشینه

با توجه به اینکه هدف عمده آموزش و پرورش، اعتلای همه جانبه شخصیت فراگیران، به ویژه در ابعاد اخلاقی، روانی و اجتماعی است، برای بهبود این فرآیند، باید که جو کلاس شایسته و بایسته باشد. مطالعات فراوانی تأثیر جو روانی اجتماعی کلاس را بر پیشرفت تحصیلی نشان داده­اند (فریزر و همکاران،1995). بلوم[1](1994) جو را شرایط، نیروها، وانگیزش­های بیرونی، اعم از فیزیکی، فکری، روانی و اجتماعی تعریف می­کند.

فریزر(1994) چهار گونه جو­روانی-اجتماعی کلاس را بررسی کرد. به نظر او جو­روانی-اجتماعی چیره بر کلاس می­تواند جوی سرشار از یکپارچگی و همبستگی (میزان وابستگی و پیوند دانش آموزان)، منضبط و تکلیف­گرا (میزانی که دانش­آموزان تکلیف خود را به موقع و منظم انجام دهند)، فضایی پر برخورد و پر اصطلاک (میزان رفتارهای نادوستانه­ی دانش آموزان)، یا جوی آکنده از هم­آوری و رقابت (میزان هم­آور و رقابت دانش­آموزان) باشد.

انواع جو ­روانی حاکم بر کلاس.

1- جو ­روانی-اجتماعی مطلوب که ویژگی­های آن عبارتند از: مشارکت دانش­آموزان در کلاس، رابطه صمیمی معلم و دانش­آموز و برخورداری از حمایت معلم در مواقع مشکل، رابطه صمیمی دانش­آموزان با­هم، برقراری نظم و مقررات در کلاس، سازماندهی مطالب آموزشی در کلاس، اهمیت دادن به تلاش و انجام وظیفه دانش­آموزان، و همچنین در این جو فراوانی روابط اجتماعی وجود دارد و بین ادراک و انتظار تفاوتی نیست و پیشرفت تحصیلی بالاست.

2- جو­ روانی-اجتماعی نامطلوب که برعکس جو­ روانی-اجتماعی مطلوب بیان شده است.

3- جو­ روانی – اجتماعی متوسط که مابین دو جو مذکور بیان شده است (صالحی حسینی،1372).

جو روانی – اجتماعی کلاس، شامل د و متغیر کلی ادراک (برداشتی که افراد از واقعیت های موجود درکلاس دارند) و انتظار (تمایلات و خواسته هایی که افراد از جو روانی- اجتماعی کلاس دارند) است. جوی برای یادگیری مطلوب است که تفاوت ادراک و انتظار زیاد نباشد یا این دو مساوی باشند. درصورت تفاوت، باید در پی اصلاح یا تغییر جو کلاس بود. پس، شناخت جو کلاس برای معلمان مهم و با ارزش است.

ویژگی­های روابط انسانی مطلوب در مدرسه

1- درک نیازها و استعدادها.

2- درک تفاوت­های فردی.

3- شناخت و احترام به شخصیت دیگران.

4- توان برقراری ارتباط.

5- گوش دادن.

6- بیان عواطف و احساسات.

7- تأمین بهداشت روانی (میرکمالی،1379).

دو بعد اساسی جو مدرسه:

جو مدرسه دارای دو بعد علمی و اجتماعی است که در تعامل با­هم، جوی مثبت یا منفی در کلاس به وجود می­آورد. جو­علمی با سیستم پاداش، تشویق، اثربخشی مدیر و معلمان و فرآیندهای مشاکت جویانه ارتباط دارد و جو ­اجتماعی مربوط به پذیرش، همدردی، نظم در اامکانات و تسهیلات مدرسه، ایجاد فرصت برای مشارکت یادگیرندگان در فعالیت­های مدرسه، هنجارهای گروهی حاکم و نظام حمایتی کارکنان و دانش­آموزان است. همچنین جو­ علمی به طور مستقیم و جو­ اجتماعی به طور غیر­مستقیم بر نگرش و رفتار دانش­آموزان اثر می­گذارد (ساکنی،2004؛ به نقل از طالب زاده نوبریان،1387).

ویژگی­های مدارس کارا:

1- شاگرد فعال است نه منفعل.

2- استاندارد واضح و روشنی برای برای فعالیت شاگرد وجود دارد.

3- بین معلم و دانش­آموز رابطه حسنه وجود دارد.

4- آموزش بر حسب نیاز دانش­آموزان است.

5- ضمن نظم و انضباط، رفاه و اعتماد نیز وجود دارد.

6- بین معلمان روابط حسنه وجود دارد و آنها برای مسائل آموزشی و ارزش ها و نظم و انضباط مشورت می­کنند.

7- مدیران یاد دهنده­های خوی هستند و ارتباط گسترذه­ای با معلمان و والدین دانش­آموزان دارند.

8- ارزشیابی مثبت و منظمی دارند.

9- رابطه گسترده­ای بین معلمان و والدین دانش­آموزان وجود دارد.

10- فعالیت­های مثبت در شاگردان مد­نظر است.

11- در کلاس روش دموکراتیک برقرار است (تورل[2]،1993).

تحقیقات انجام شده در خارج از کشور

آلتونسوی و همکاران(2010) در پژوهش خود نشان دادند كه تغییر در خودكارآمدى تحصیلى میزان انگیزش تحصیلى را تغییر مى دهد. بین خودكارآمدى با نشانه هاى اضطراب و هراس و اختلال اضطراب فراگیر رابطه وجود دارد.


[1] -Bloom

[2] - Thurler


مطالب دیگر:
📚پاورپوینت حکومت سلجوقیان📚پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 8 (موجودی مواد و کالا)📚پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 9 (حسابداري پيمان هاي بلندمدت)📚پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 10 (حسابداري كمك هاي بلاعوض دولت)📚پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 11 (دارايي هاي ثابت مشهود)📚پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 15 (حسابداري سرمايه گذاري ها)📚پاورپوینت زنان و مدیریت📚پاورپوینت مدیریت استراتژیک منابع انسانی جان براتون📚پاورپوینت مدیریت پروژه های فناوری اطلاعات با مدل CMMI📚پاورپوینت سیاره زحل📚تحقیق سازمان تجارت جهاني (WTO)📚تحقیق تجارت سهام در طول زمان (در تمام ساعات)، رشد آتي بازارهاي جهاني الكترونيكي📚تحقیق اصول انبارداری📚جزوه آموزشی تله مدیسن📚پاورپوینت نقشه برداری زیرزمینی و زمینی📚پاورپوینت محيط زيست و حفاظت از آن📚پاورپوینت سرطان خون📚پاورپوینت خلاقیت و نوآوری در مدیریت📚پاورپوینت رنگ آمیزی گراف ها📚پاورپوینت مروری بر روند شاخص های کلان اقتصادی و چشم انداز اقتصاد ایران📚پاورپوینت پروتکل های کنترل همروندی📚پاورپوینت آموزش ترك سيگار📚پاورپوینت انتخاب رشته تحصیلی، دانشگاهی و شغل بر اساس هوش📚پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 18 (صورت هاي مالي تلفيقي و سرمايه گذاري در واحدهاي تجاري فرعی)📚پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 19 (تركيب هاي تجاري)