دریافت(پیشینه و مبانی نظری جو روانی اجتماعی کلاس)

فهرست مطالب : جو روانی اجتماعی کلاس : تعاریف : انواع جو روانی حاکم بر کلاس . ویژگی های روابط انسانی مطلوب در مدرسه دو بعد اساسی جو مدرسه : ویژگی های مدارس کارا : تحقیقات انجام شده در خارج از کشور تحقیقات انجام شده در داخل کشور منابع فارسی منابع انگلیپیشینه و مبانی نظری جو روانی اجتماعی کلاس|32036399|eom34024178|پیشینه و مبانی نظری جو روانی اجتماعی کلاس
این فایل درباره ی پیشینه و مبانی نظری جو روانی اجتماعی کلاس می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید. فهرست مطالب : جو روانی اجتماعی کلاس : تعاریف : انواع جو روانی حاکم بر کلاس . ویژگی های روابط انسانی مطلوب در مدرسه دو بعد اساسی جو مدرسه : ویژگی های مدارس کارا : تحقیقات انجام شده در خارج از کشور تحقیقات انجام شده در داخل کشور منابع فارسی منابع انگلیسی جو روانی - اجتماعی کلاس : تعاریف : با توجه به اینکه هدف عمده آموزش و پرورش ، اعتلای همه جانبه شخصیت فراگیران ، به ویژه در ابعاد اخلاقی ، روانی و اجتماعی است ، برای بهبود این فرآیند ، باید که جو کلاس شایسته و بایسته باشد . مطالعات فراوانی تأثیر جو روانی اجتماعی کلاس را بر پیشرفت تحصیلی نشان داده اند ( فریزر و همکاران ، 1995 ). بلوم ( 1994 ) جو را شرایط ، نیروها ، وانگیزش های بیرونی ، اعم از فیزیکی ، فکری ، روانی و اجتماعی تعریف می کند . فریزر ( 1994 ) چهار گونه جو روانی - اجتماعی کلاس را بررسی کرد . به نظر او جو روانی - اجتماعی چیره بر کلاس می تواند جوی سرشار از یکپارچگی و همبستگی ( میزان وابستگی و پیوند دانش آموزان )، منضبط و تکلیف گرا ( میزانی که دانش آموزان تکلیف خود را به موقع و منظم انجام دهند )، فضایی پر برخورد و پر اصطلاک ( میزان رفتارهای نادوستانه ی دانش آموزان )، یا جوی آکنده از هم آوری و رقابت ( میزان هم آور و رقابت دانش آموزان ) باشد . انواع جو روانی حاکم بر کلاس . جو روانی - اجتماعی مطلوب که ویژگی های آن عبارتند از : مشارکت دانش آموزان در کلاس ، رابطه صمیمی معلم و دانش آموز و برخورداری از حمایت معلم در مواقع مشکل ، رابطه صمیمی دانش آموزان با هم ، برقراری نظم و مقررات در کلاس ، سازماندهی مطالب آموزشی در کلاس ، اهمیت دادن به تلاش و انجام وظیفه دانش آموزان ، و همچنین در این جو فراوانی روابط اجتماعی وجود دارد و بین ادراک و انتظار تفاوتی نیست و پیشرفت تحصیلی بالاست . جو روانی - اجتماعی نامطلوب که برعکس جو روانی - اجتماعی مطلوب بیان شده است . جو روانی – اجتماعی متوسط که مابین دو جو مذکور بیان شده است ( صالحی حسینی ، 1372 ). جو روانی – اجتماعی کلاس ، شامل د و متغیر کلی ادراک ( برداشتی که افراد از واقعیت های موجود درکلاس دارند ) و انتظار ( تمایلات و خواسته هایی که افراد از جو روانی - اجتماعی کلاس دارند ) است . جوی برای یادگیری مطلوب است که تفاوت ادراک و انتظار زیاد نباشد یا این دو مساوی باشند . درصورت تفاوت ، باید در پی اصلاح یا تغییر جو کلاس بود . پس ، شناخت جو کلاس برای معلمان مهم و با ارزش است . ویژگی های روابط انسانی مطلوب در مدرسه درک نیازها و استعدادها . درک تفاوت های فردی . شناخت و احترام به شخصیت دیگران . توان برقراری ارتباط .

مطالب دیگر:
🔗بررسی اصول و انواع م مراحل حسابداری🔗بررسی عملکرد و اصول رگولاتورهاي خطي ولتاژ و انواع و کاربرد و استانداردهای آنها🔗بررسی ساختارگرایی و وجوه و تنوع آن و مروری بر طراحی آموزشی از منظر رويکرد ساخت گرايی🔗بررسی اثار تاریخی هفت تپه🔗بررسی آسیبهای ورزشی و آسیب‌دیدگی‌های بخش‌های مختلف بدن و روشهای پیشگیری و درمان🔗بررسی مفهوم اعتصاب و علل و اثار آن و شناخت جایگاه آن در دو دیدگاه حقوقی و فقهی🔗مروری بر اعجاز تشريعي در قرآن و پایه های شریعت اسلامی🔗بررسی اكولوژي عملي و شناخت اکوسیستمها🔗بررسی روسازی مرکب و افزایش کارایی رویه های بتنی با اجرای روکش اسفالتی🔗بررسی اعجاز عددی قرآن و مروری راز و اعجاز برخی اعداد خاص🔗بررسی زندگی آگوستين و عقاید و خداشناسی او و مروری بر نظرية شناخت🔗بررسی مکتب اکسپرسیونیسم و پیشینه و ویژگیهای آن🔗بررسی اقتصاد کشاورزی و ضایعات آن و ارائه روشهای جلوگیری از ضایعات🔗بررسی اکولوژی درخت گردو و خواص آن🔗بررسی شخصیت افلاطون و زندگی و عقاید او🔗بررسی الگوریتم یادگیری ماشین و برنامه نویسی تابعی و آمرانه🔗بررسی آفتابگردان و تاریخچه کاشت و خواص و موارد استفاده آن🔗بررسی اکولوژی درخت انگور و انواع و آفتها و ارزش غذایی انگور🔗بررسی اکالیپتوس و ویژگیها و کاشت و مصارف آن🔗بررسی زندگینامه آلبرت اينشتين و اعتراضات او نسبت به تفسیر کوپنهاگی از هم ارزی‌های جدید🔗بررسی آفات و بیماریهای زیتون و نحوه کنترل آنها🔗بررسی مجموعه اي از مشهورترين و ديدني ترين ابنيه و آثار تاريخي ايران بعد از اسلام🔗شرح مسئله و مستند سازی پروژه طراحی شبکه های محلی مجازی ( اختصارا در این مقاله، شبکه های مجازی یا🔗بررسی ابونصر فارابي‌ (ارسطوي‌ دوم) و زندگینامه و دیدگاه او درباره سیاست و مذهب و منطق و مروری بر ش🔗بررسی شبکه ها و اتوماسيون صنعتي و شبكه هاي ارتباطي و ملزومات اساسي طراحي و ارتباطات قسمتهاي مختلف