دریافت(چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزم سعید را در پایه پنجم کاهش دهم و او را به درس و کلاس علاقه م)

دانلود ورد با موضوع ند نمایم ؟ دارای 25 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد. تعداد صفحه : 25 صفحه فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس قسمتی از متن نمونه: وزارت چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزم سعید را در پایه پنجم کاهش دهم و او را به درس و کلاس علاقه م|31027977|eom34024178|چگونه,توانستم,مشکلات,رفتاری,,دانش,آموزم,سعید,را,در,پایه,پنجم,,کاهش,دهم,و,او,را,به,درس,و,کلاس,علاقه,مند,,نمایم,,؟,چگونه توانستم مشکلات رفتاری,دانش آموزم سعید را در پایه پنجم,کاهش دهم و او را به درس و کلاس علاقه مند,نمایم,,,
این فایل درباره ی چگونه توانستم مشکلات رفتاری دانش آموزم سعید را در پایه پنجم کاهش دهم و او را به درس و کلاس علاقه م می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


دانلود ورد با موضوع ند نمایم ؟ دارای 25 صفحه و با فرمت .doc و قابل ویرایش و آماده برای ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس می باشد.

تعداد صفحه : 25 صفحه


فرمت فایل: ورد .doc و قابل ویرایش


آماده برای : ارائه ، چاپ ، تحقیق و کنفرانس

قسمتی از متن نمونه:
وزارت آموزش و پرورش
اداره كل آموزش و پرورش استان ....
اداره آموزش و پرورش شهرستان.....
عنوان اقدام پژوهی :
چگونه توانستم
مشکلات رفتاری دانش آموزم سعید را در پایه پنجم کاهش دهم و او را به درس و کلاس علاقه مند نمایم ؟
نام و نام خانوادگي مولف اول/مجری اصلي :

پست سازمانی :
رشته تحصیلی :
آخرین مدرک تحصیلی :
دوره تحصیلی :‌
سمت فعلی :
شماره پرسنلی :
تقدیم به
دانشمندان، بزرگان، و جوانمردانی که جان و مال خود را در حفظ و اعتلای این مرز و بوم فدا نموده و مینمایند.تمام آزاد مردانی که نیک می اندیشند و عقل و منطق را پیشه خود نموده و جز رضای الهی و پیشرفت و سعادت جامعه، هدفی ندارند.
شكر و قدرداني:
سپاس بیکران بر همدلی و همراهی و همگامی همکارانی دلسوز و مهربان که ایثارشان گل محبت را در وجودم پروراند با تقدیر و تشکر شایسته از آنان که با نکته های دلاویز و گفته های بلند ، صحیفه های سخن را علم پرور نمود و همواره راهنما و راه گشای من در اتمام واکمال این اقدام پژوهی بوده است.
چکیده:
این پژوهش با هدف حل مشکل اخلاقی ورفتاری دانش آموز سعید انجام گردیده است که دانش آموز دارای اختلالات رفتاری از قبیل شلوغی درکلاس درس وحیاط مدرسه و.... ، مسخره كردن ديگران، اذيت کردن ديگر دانش آموزان ،حسادت ، بی حوصلگی ، لجبازی ، تنبلی ، سردرد مزمن بود. با توجه به اطلاعات بد ست آمده سوالات زير برای رفع مشكل دانش آموز در ذهن من ايجاد گرديد:1 - آيا بيماری سردرد ، موجب اختلال رفتاری او شده است ؟2-آ يا بيماری سردرد ، ناشی از فشارهای روانی است ؟3- آيا تربيت غلط ، موجب اختلال رفتاری ايشان شده است ؟4- آيا به خاطر روابط غلط با ايشان دچار خود پنداری منفی از خود شده است؟5- آيا دچار كمبود محبت شده است؟6- آيا با رفتارهای خويش مي خواهد د يگران را به خود متوجه سازد؟7- چه راه حل هايی برای مشكل وجود دارد؟روش استفاده در این پژوهش اقدام پژوهی مدل جدول تناقضات می باشد. برای گرد آوری اطلاعات روشهای متعددی وجود دارد ؛ با توجه به موضوع پژوهش ، به نظر مي رسد كه ما مجبور باشيم از چند روش به صورت تركيبی برای جمع آوری اطلاعات استفاده نمايم . در اين پژوهش روشهای مشاهده ، مشاهده مشاركتی و مصاحبه را انتخاب نمودم. برای کاهش حسادت ، شرکت دادن فرد در گروه و احساس مسئولیت فرد نسبت به گروه ایجاد می گردد و از والدین فرد خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشوند و رفتارشان نسبت به فرد ملایم گردد.برای کاهش پرخاشگری و لج بازی ؛ از والدین سعید خواسته می شود که بین فرزندان تبعیض قائل نشود و با فرزندان خود با ملایمت ومهربانی رفتار کنند و ویژگی های مثبت فرزند خود را با تشویق تقویت نمایند. تا فرزند دچار کمبود محبت نگردد . به نظر می رسد یکی از علتهای اساسی پرخاشگری و لج بازی تبعیض و کمبود محبت است . و به فرزند خود بر چسب های مثبت بزنند تا کودک باور کند که واقعاً دارای ویژگی های مثبت است .برای كاهش ضعف تحصيلی ، از بين بردن مشكلات عاطفی توسط والدين ومعلم مربوطه ، ايجاد انگيزه ، تقويت ويژگی های مثبت ، شكوفايی اعتمادبه نفس نوجوان ، توجه لازم به نوجوان ، تغيير نگرش نوجوان نسبت به خود از جمله عواملی هستندكه مي توانند ضعف تحصيلی دانش آموزرا كاهش دهند.
ارائه راهکارها:
1- محبت به موقع و متناسب به فرزندان ودانش آموزان ، موجب كاهش اختلالات رفتاری مي شود.2- توجه به موقع، محبت ، تقويت نكات مثبت ، پرورش اعتماد به نفس ، موجب نگرش مثبت فرد نسبت به خود و ديگران می شود.3- ايجاد انگيزه و ایجاد نگرش مثبت فرد نسبت به خود ومعلم و دیگران موجب بهبود وضعيت تحصيلی و رفتاری فرد مي شود. 4- بین فرزندان نباید تبعیض قائل شد . 5- بهتر است برای شناسایی و رفع مشکل از راهنمایی های صاحب نظران وروان شناسان ومشاوران تحصیلی استفاده گردد .به طور کلی می توان نتیجه گرفت که می توان با تدابیرعلمی وموثربسیاری ازمشکلات رفتاری دانش آموزان راحل نمود.
کلید واژگان: اقدام پژوهی- مشکلات رفتاری- دانش آموزان.
مقدمه :
می دانیم که امروزه یکی ازشرایط لازم برای کسب موفقیت های تحصیلی داشتن روان سالم درفراگیران است. زیراافرادی که سالم نباشندبه عنوان بیمارمحسوب می شوند واین افراددرحوزه های مختلف زندگی وازجمله تحصیلی عملکردمطلوب ندارندویکی ازمشکلات که مستقیما برعملکرد تحصیلی افرادتاثیر گذاشته است ( مشکلات اخلاقی ) می باشد داشتن چنین مشکلی به عوامل مختلفی بستگی دارد اما چگونگی شکل گیری این مشکل درافرادمختلف یکسان نمی باشدیکی از عوامل بازدارنده در امر تحصیل ، اختلالات رفتاری می باشد . معلمان در برابر اختلالات رفتاری ، به شکل های متفاوتی از خود عکس العمل نشان می دهند . برخی از معلمان آنان را به شدّت سرکوب می کنند . بعضی از معلمان ، در مقابل آنان کو تاه می آ یند ؛ بعضی دیگر آنان را به حال خود رها می کنند . امّا واقعیت این است که در این حالت مشکل ادامه خواهد یافت و مشکلات دیگری نیز به دنبال خواهد آورد به نظر می رسد راه منطقی این است که وقتی مشکلی در کلاس پیش می آید ؛ بهتر است ابتدا آن مشکل شناسایی شود سپس آن مشکل به صورت علمی مورد بررسی قرار گیرد . بعد از آن راه حل هایی جهت رفع مشکل پیدا کرده و به صورت عملی آن مشکل رفع گردد دراین پژوهش اینجانب باتوجه به اهمیت مسا له قصددارد درخصوص مشکل اخلاقی سعید در آموزشگاه .......مطالعه خودراازطریق اقدام پژوهی به حل مشکل دانش آموز کمک نماید

توصیف وضعیت موجودوبیان مسا له:
اینجانب ...... آموزگار پایه پنجم ابتدایی در آموزشگاه ...... هستم و بیش از .... سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم. در این آموزشگاه اولیا ازلحاظ سطح سوادمتوسط می باشندوازنظراقتصادی نیز درحدمتوسط هستند ویکی ازعوامل مخل درامرتدریس ویادگیری سایرفراگیران درکلاس درس ومحیط مدرسه درکلاس دوم دختری به نام ( سعید ) می باشد که دچارمشکل رفتاری وبرقراری ارتباط با همکلاسیها ومعلمان است وی از مدرسه دیگری آمده بود و معلمش را دوست نداشت و با همکلاسی هایش نمیتوانست ارتباط درستی برقرار کند اما علی رغم این مشکلات رفتاری خط خوبی داشت و درسش هم خوب بود امسال من ازشروع سال تحصیلی این رفتاررامورد مطالعه قراردادم وبه نتایج مثبتی نیز تاکنون رسیده ام .
اهداف پژوهش
اهداف کلی: شناسایی مشکلات رفتاری دانش آموز سعید
اهداف جزئی:
1) شناخت روشهای حل مشکلات رفتاری دانش آموز سعید
2) ارائه راه حل درمورد بوجودآمدن مشکل اخلاقی دردانش آموز سعید
گردآوری اطلاعات شواهد(1)
ابتدا رفتارهای سعید را زير نظر گرفتم وبه دقت مشاهده می کردم . وقتی برای اولين بار به كلاس رفتم از فراگيران خواستم خودشان را معرفی نمايند . وقتی به ( سعید ) رسيدم ديدم دانش آموزی با پوست تيره، ، با كلاه وروسری در گوشه كلاس نشسته است. با صدای بلندی خود را معرفی نمود. به طوری كه با اين كار خود ديگر دانش آموزان را نيز متوجه خود ساخت. و وقتي ديگر دانش آموزان خود را معرفی مي كردند او به شكلی مي خواست آنها را مسخره نمايد . وقتی ديگر دانش آموزان در اوقات فراغت با يكديگر صحبت مي كردند ايشان مي گفت كه سر و صدا نكنيد . من حوصله سرو صدای شما را ندارم و سرم را به درد می آوريد. سعید با ديگر دانش آموزان دعوا می كرد ودانش آموزان دائماً از او نزد من شكايت می كردند. وقتی در روی تخته مطلبی می نوشتم او صدا در می آورد. و ديگر دانش آموزان را اذ يّت می كرد بطوريكه نظم كلاس را بر هم می زد ود رچنين محيطی آموزش امكان پذ ير نبود. ابتدا احساس كردم شايد ضعف از خودم باشد که ايشان اينچنين می كند به همين علت در زنگ تفریح در مورد سعید از معلمان دیگر سوال كردم ایشان گفتند كه سعید از اول چنين بوده است ولي چون بيماری سردرد دارد بهتر است كه شما هم كارش نداشته باشید. سپس با دیگر همکاران نیز صحبت نمودم آنان نيز گفتند كه خدا به دادتان برسد ! سعید دانش آموزی بی ادب ، پررو، شلوغ، تنبل وبيمار است . ولی چون بيماری سردرد دارد بهتراست كه به حال خود رهايش كنيد . سپس مادر ايشان را به مدرسه دعوت نمودیم. از او پرسيدیم رفتار سعید در خانه چگونه است ؟ ايشان گفتند : كه ما از دست او به تنگ آمده ايم . به حرف های ما گوش نمی دهد . بد اخلاق است. به در سهايش توجه نمی كند . ودر نهايت گفت : كه ايشان بيماری سردرد دارد و هنگاميكه هوا سرد است بهتر است كه در زنگ تفریح در كلاس بماند. از ايشان پرسيدم كه آيا برای درمان سردرد ايشان اورا به پزشك برده ايد ؟ ايشان جواب داد كه چند ين بار برده ايم ولی خوب نشده است.وقتی به خاطر كار نابهنجارش به او تذكر می دادیم ايشان با لحن بدی جواب می داد. يك روز از اوخواستم كه به خاطر بی ادبی اش که بدون اجازه واردکلاس شده بود ، از دانش آموزان دیگر معذرت بخواهد ولی ايشان معذرت نخواست هر چه اصرار كردم فايده ای نكرد و ايشان مغرورانه به ما نگاه می كرد باصحبت درموردمشکل به این نتیجه رسیدم كه اين دانش آموز تقصيری ندارد! بلكه روابط غلط خانوادگی ، او را به اين شكل بار آورده است در واقع ايشان دارای مشكل رفتاری ورواني است كه بايد حل شود. ابتدا مسئله را با يكی از استادان در ميان گذاشتم و ايشان راهنمايی های لازم را جهت حل مشكل ارائه نموند . سپس با دو تن از همکاران باسابقه در اين زمينه مشورت كردم اينها نيز راهنمايهای لازم را عرضه داشتند . بعد به د نبال كتابهای روانشناسی اختلالهای رفتاری، روانشناسی رشد ، روابط انساني در آموزشگاه واصلاح رفتار تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام گرفته بود مورد مطالعه قرار دادم تا ببينم مشكل را چگونه مي توانم حل نمايم . در واقع من خودم را چگونه تغيير دهم تا رفتارهاي سعید تغيير كند.او دانش آموزی است كه رفتارهای ايشان مغاير با مقررات كلاس ومدرسه می باشد . از جمله مشاهدات و اطلاعات بدست آمده در زير ارائه مي گردد:
...